خانه اقتصاد کلان رشد هزینه های مصرفی در بحبوحه عدم قطعیت؛ انعطاف پذیری مصرف کنندگان همچنان پابرجاست
رشد هزینه های مصرفی در بحبوحه عدم قطعیت؛ انعطاف پذیری مصرف کنندگان همچنان پابرجاست

رشد هزینه های مصرفی در بحبوحه عدم قطعیت؛ انعطاف پذیری مصرف کنندگان همچنان پابرجاست

در این مقاله:

    با وجود عدم قطعیت های اقتصادی، تاب آوری مصرف کننده همچنان قوی است و داده های اخیر نشان دهنده تسریع قابل توجهی در رشد هزینه های مصرفی کلی در سه ماهه سوم است که خانوارها را در موقعیت باثبات تری برای ادامه این روند قرار می دهد، هرچند که ریسک های نزولی برای آینده همچنان وجود دارد.

    خلاصه؛ رشد هزینه های مصرفی و تاب آوری مصرف کننده

    تاب آوری مصرف کننده همچنان پابرجاست. خانوارها به هزینه کردن تا ماه مرداد ادامه دادند و بازنگری های صعودی در داده های اخیر نشان می دهد که رشد هزینه های مصرفی کلی در سه ماهه سوم دو برابر سرعت برآورد قبلی ما افزایش خواهد یافت. ما همچنان ریسک نزولی را در مورد مصرف آتی مشاهده می کنیم، اما بخش خانوار بر پایه محکم تری نسبت به آنچه قبلاً نشان داده شده بود، برای ادامه رشد هزینه های مصرفی قرار دارد.

    در ادامه برای درک بهتر وضعیت بازار و پویایی هزینه های مصرفی، نمودار زیر جزئیات بیشتری را ارائه می دهد.

    نمودار رشد هزینه های مصرفی

    این نمودار به وضوح نشان می دهد که چگونه بخش خانوار با وجود چالش های اقتصادی، به رشد هزینه های مصرفی ادامه داده است.

    منبع: وزارت بازرگانی ایالات متحده و اقتصاد ولز فارگو

    رشد هزینه های مصرفی در مواجهه با عدم قطعیت اقتصادی

    بخش خانوار همچنان تاب آوری خود را در برابر تاثیر کاهش نرخ بهره بر یورو دلار نشان می دهد. هزینه کرد کلی مصرف کننده در مرداد ماه، با افزایش تورم آمریکا در مرداد ماه، 0.4% افزایش یافت. این افزایش نشان دهنده استمرار رشد هزینه های مصرفی است.

    در حالی که قدرت هزینه کرد در هیچ بخش مصرف کننده خاصی متمرکز نبود، رشد در خریدهای اختیاری برای ما برجسته است (نمودار). کالاهای تفریحی (که شامل هر چیزی از بازی های رومیزی تا وسایل نقلیه تفریحی می شود) در مرداد ماه 3.3% جهش داشت که پس از افزایش 2 درصدی در ماه قبل، چشمگیرتر شد. این روند مثبت در خریدهای اختیاری، بر رشد هزینه های مصرفی خانوارها تاکید دارد.

    فروش لباس نیز نقطه روشن دیگری بود که در ماه گذشته 1.1% افزایش یافت و چهارمین افزایش ماهانه متوالی و نهمین افزایش در یازده ماه را در شرایط واقعی تعدیل شده تورم رقم زد. این افزایش در فروش لباس نیز به نوبه خود نشان دهنده رشد هزینه های مصرفی در بخش پوشاک است. در بخش خدمات، بیشترین افزایش ها از خدمات تفریحی و خدمات حمل و نقل حاصل شد که همگی در جهت رشد هزینه های مصرفی عمل کرده اند.

    در مجموع، مقاله به بررسی پایداری هزینه های مصرف کننده در مواجهه با عدم قطعیت های اقتصادی پرداخت. با وجود ریسک های موجود، خانوارها توانایی خود را در حفظ و حتی افزایش میزان هزینه کرد، به ویژه در بخش های اختیاری و خدماتی، به اثبات رسانده اند که نشان دهنده یک بنیان محکم برای رشد آتی است.

    May take more to rain on this consumers parade

    نویسنده:
    تاریخ بروزرسانی: 26/09/2025
    چقدر از این مقاله رضایت داشتید؟
    good عالی
    mid متوسط
    bad ضعیف

    دیدگاه شما