وزارت خزانه داری ایالات متحده در مورد نحوه اجرای قانون GENIUS که پرداخت های استیبل کوین را در ایالات متحده تنظیم می کند، و به ویژه در رابطه با بحث سود استیبل کوین، با بازخوردهای متناقضی از سوی شرکت های رمزارزی و گروه های بانکی سنتی روبرو است.
کوین بیس در نامه ای در روز سه شنبه، از وزارت خزانه داری خواست تا ممنوعیت پرداخت بهره استیبل کوین را منحصرا به صادرکنندگان استیبل کوین محدود کند، در حالی که آن را برای غیرصادرکنندگان، مانند صرافی های رمزارزی، مجاز بداند تا در بحث سود استیبل کوین رقابتی باقی بمانند. کوین بیس گفت که پیشنهاد آن با هدف کنگره هنگام تصویب این قانون همسو است.
در همین حال، چندین گروه بانکی، به رهبری موسسه سیاست گذاری بانکی (BPI)، وزارت خزانه داری را تحت فشار قرار داده اند تا این ممنوعیت را به غیرصادرکنندگان نیز گسترش دهد و خواستار ممنوعیت کامل پرداخت بهره استیبل کوین شده اند، که نشان دهنده ابعاد گسترده بحث سود استیبل کوین است.
این توصیه ها در پاسخ به اطلاعیه پیشرفته وزارت خزانه داری در مورد مقررات پیشنهادی (ANPRM) ارائه شد که نشان دهنده دور دوم نظرات عمومی در مورد اجرای قانون GENIUS و پیامدهای آن بر بحث سود استیبل کوین است و در روز سه شنبه به پایان رسید.
بحث سود استیبل کوین؛ BPI یک مخالف شناخته شده است
در یک اطلاعیه مشترک در روز چهارشنبه، BPI و چندین گروه بانکی اعلام کردند که از وزارت خزانه داری خواسته اند تا ممنوعیت پرداخت بهره استیبل کوین را به ارائه دهندگان خدمات دارایی دیجیتال، از جمله صرافی ها و شرکت های وابسته، گسترش دهد. این موضع گیری نشان دهنده اهمیت این گروه در بحث سود استیبل کوین است.
BPI در بیانیه ای جداگانه در روز سه شنبه گفت: «ممنوعیت قانون GENIUS در مورد پرداخت بهره یا بازدهی بر استیبل کوین های پرداختی را اجرا کنید […] خواه مستقیما توسط یک صادرکننده پرداخت شود یا به طور غیرمستقیم توسط شرکت های وابسته یا شرکای یک صادرکننده.» این دیدگاه، هسته اصلی بحث سود استیبل کوین را شکل می دهد.
برای درک بهتر دیدگاه ها و پاسخ های انجمن های بانکی به مقررات پیشنهادی وزارت خزانه داری در خصوص استیبل کوین ها و مسئله بهره، نمودار زیر اطلاعات کلیدی را ارائه می دهد.

این تصویر گزیده ای مهم از پاسخ ANPR توسط انجمن های بانکی تحت رهبری BPI را نمایش می دهد و بینش عمیقی به استدلال های آنها در این مناظره می بخشد. منبع: BPI
همین گروه پیشتر در ماه مرداد با همین موضوع مخالفت کرده بود و استدلال می کرد که پرداخت های بهره استیبل کوین ممکن است به طور بالقوه 6.6 تریلیون دلار خروج سپرده از سیستم بانکی سنتی را در پی داشته باشد، که یکی از دلایل نگرانی آنها در بحث سود استیبل کوین است.
وزارت خزانه داری و بحث سود استیبل کوین؛ اختیارات کنگره
به گفته کوین بیس، وزارت خزانه داری باید در اجرای قانون GENIUS، از جمله حفظ حق غیرصادرکنندگان برای ارائه بهره بر موجودی های استیبل کوین، از قصد کنگره پیروی کند.
کوین بیس گفت: «کنگره فراتر از این نرفت» و افزود: «این نهاد از گنجاندن اشخاص ثالث غیرصادرکننده در این ممنوعیت خودداری کرد زیرا ممنوعیت انواع دیگر پرداخت ها بر استیبل کوین ها به طور کلی، رشد و نوآوری بازار استیبل کوین را مهار می کرد – که در تضاد با اهداف اصلی قانون GENIUS است.» این صرافی نتیجه گیری کرد: «وزارت خزانه داری اختیاری برای زیر سوال بردن کار کنگره ندارد.»
کوین بیس علاوه بر حمایت از بازدهی استیبل کوین پی پال، خواستار حذف نرم افزارهای غیرمالی، اعتبارسنج های بلاک چین و پروتکل های متن باز از قانون GENIUS شد. همچنین توصیه کرد که استیبل کوین های پرداختی برای اهداف مالیاتی و حسابداری معادل پول نقد در نظر گرفته شوند.
قانون GENIUS که در ماه تیر به امضا رسید، انتظار می رود 18 ماه پس از تصویب یا 120 روز پس از صدور مقررات اجرایی نهایی توسط تنظیم کنندگان فدرال مربوطه، به اجرا درآید که احتمالا در اواخر سال 1405 یا دی ماه 1405 خواهد بود.
در مجموع، این مقاله به بررسی دقیق چالش ها و دیدگاه های متناقض شرکت های رمزارزی و گروه های بانکی در مورد نحوه تنظیم پرداخت های استیبل کوین و مسئله پرداخت بهره بر آن ها پرداخت که نشان دهنده پیچیدگی های تنظیم گذاری در حوزه مالی دیجیتال است.
Stablecoin yield debate: US Treasury gets conflicting advice on GENIUS Act




